Important Notices


2022年7月26日(7月29日更新)


About new coronavirus infection of staff


平素より、ハウステンボスにご来場いただきまして、厚く御礼申し上げます。
新型コロナウイルス感染症に罹患された皆さまおよび関係者の皆さまに、謹んでお見舞い申し上げます。
この度、ハウステンボス場内で勤務するスタッフ7名が体調不良を訴え、検査にて新型コロナウイルス「陽性」であることが確認されました。


Record


  Work department Positive judgment date Operation status of the facilityPresence or absence of close contacts in the park
Employee 1 Schiphol 7月24日 店舗内消毒済み Not specified
Employee 2 Pinoccio 7月24日 店舗内消毒済み 特定なし
(7月29日更新)
Employee 3 Pinoccio 7月24日 店舗内消毒済み 特定なし
(7月29日更新)
Employee 4 悟空 7月25日 店舗内消毒済み Not specified
従業員5 ウォーターマークホテル長崎 7月26日 店舗内消毒済み Not specified
従業員6 ウォーターマークホテル長崎 7月26日 店舗内消毒済み Not specified
従業員7 ウォーターマークホテル長崎 7月26日 店舗内消毒済み Not specified

* For privacy protection, we will refrain from disclosing your personal name.


While working, the staff member in question took thorough measures to prevent infection, such as wearing a mask, washing and disinfecting his hands, and ventilating the room.
Going forward, we will continue to take measures to prevent infection, such as thorough ventilation, wearing masks while working, using alcohol disinfectant, and maintaining social distance.
Ensuring the safety of guests and employees will continue to be our top priority, and we will work closely with relevant organizations such as public health centers and local governments to take further measures necessary to prevent the spread of infection.
We sincerely apologize to guests, local residents, and all other concerned parties for any concern and concern caused.